Altid gode tilbud hver uge!

  • Her er du:
  • Hjem
  • Reklamation og fortrydelsesret

Reklamation og fortrydelsesret

Reklamation ved mangler og frist for erstatningskrav ved forsinkelse.

Ved fejl eller mangler ved varen, skal køber inden for rimelig tid, efter at han eller hun har opdaget manglen, give sælger besked om at han eller hun vil påberåbe sig manglen. Fristen kan aldrig være kortere end to måneder fra det tidspunkt forbrugeren opdagede manglen. Reklamation skal stadig ske senest to år efter, at køberen har overtaget varen. Hvis varen eller dele heraf er beregnet til at holde væsentligt længere, er klagefristen fem år.

Ved reklamation send os en mail (post@yarnmania.dk) med billeder og ordrenummer. Send ikke defekte varer retur!

Fortrydelsesret
Fortrydelsesloven giver dig ret til at fortryde dit køb. Fortrydelsesretten gælder for varer og for visse ydelser. Fortrydelsesretten forudsætter, at du giver os besked herom senest 14 dage efter modtagelse af leverancen (fortrydelsesfrist). Hvis du ikke har modtaget en fortrydelsesformular, hverken i ordrebekræftelsen eller ved levering af produkterne, forlænges denne frist til 1 år. For at fortrydelsesretten kan gøres gældende, skal varen være leveret til os i nogenlunde samme mængde og stand, som du modtog den. Alle produkter skal returneres til os inden for rimelig tid. Enhver returforsendelse skal betales af dig. Du har risikoen for transporten tilbage til os. Tilbagebetaling vil finde sted inden for fjorten dage efter, at vi har modtaget produktet fra dig. Varen sendes retur til os i original emballage sammen med fortrydelsesformularen. Yderligere information om, hvordan du gør brug af fortrydelsesretten, finder du i fortrydelsesformularen.

Standardvejledning om fortrydelsesret ved aftaler finder du her: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1457

Copyright ® 2024 All rights reserved Leveret af frontsoftware.no